Po przejechaniu po podstawach, których część było nie małym zaskoczeniem, doszedłem do obiektów, myślałem że nic mnie tu już nie zaskoczy ale się myliłem. Pomyślałem, że wypisze rzeczy ważniejsze, szybciej zapamiętam a szczegóły dostępne są w kursach:
- zmienne - nie trzeba podawać typu być może to jest plus, ja mam przyzwyczajenie z C#, aczkolwiek w C# doszło var , dynamic to drugie czasami trudniejsze do okiełznania , typy generyczne,
- deklaracja poprzez var i tu po raz pierwszy opadła mi szczena, var widoczne jest w całej funkcji, a nie jak w innych językach w klamrach (blok), na szczęście jest nowy standard języka i zamiast var można użyć let, który widoczny jest w klamrach (powrót do normalności),
- operator porównania "===" trzy znaki "=" równa wartość i taki sam typ danych, "!==" różna wartość lub różny typ danych, tak jakby dwa warunki w jednym ,
- pętla for of - iteracja po zmiennych iterowalnych,
- funkcję można podać bez parametrów w definicji, a przy wywołaniu z parametrami. Będzie działać, trzeba dodać obiekt arguments (kolejna dziwna rzecz), jest jeszcze kilka różnic w funkcjach,
- javascript nie ma klas ale są obiekty, przypomina mi to struktury C++ albo C (nie pamiętam), mam właściwości i metody, prawie jak klasa, która jest traktowana jakby to była tablica (odwołanie się do elementu poprzez [] nawias kwadratowy),
- automatyczny mechanizm dziedziczenia, _proto_ - prototyp obiektu (dziedziczony) dziwne to,
- najtrudniejsza rzecz której nie ogarniam konstruktory w JS, zamiast klasy mamy konstruktor który jest zwykła funkcją z małą różnicą, przy wywołaniu daje słowo "new".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz