poniedziałek, 3 września 2018

Blogi, które czytam, strony które odwiedzam, podcasty które słucham,książki które czytam, spotkania na których bywam

Na pierwszym miejscu (od tego się zaczęło):
  1. https://devstyle.pl/  - Maciej Aniserowicz 
    1. Dużo podcastów,
    2. Felietony
    3. Dużo innych interesujących paści
  2. https://devenv.pl/ -  Adrian Piętka, Mateusz Książek, Bartłomiej Michalski i inni...
    1. Podcasty.
    2. Dobre praktyki (akurat na co ja zwracam uwagę)
    3. Dużo postów, różne języki programowania
  3. kurs ASP MVC  - opis wielu zasad i wzorców, krótko ale treściwie,
  4. Dependency Injection  - ciekawy artykuł o dependency injection w javascripcie (języka którego nie umiem)
  5.  Fasada- właśnie uświadomiłem sobie że w kodzie nadużywam dependency injection bo jak inaczej nazwać konstruktor który ma w parametrze osiemnaście interfejsów - rozwiązanie Mark Seemann
  6. Bottega- zbiór wielu bardzo ciekawych artykułów na bardzo ciekawe tematy (przeczytałem jeden ale wierzę że reszta też jest taka)
  7. Wzorce Projektowe - seria filmów na jutubach, człowiek w ciekawy sposób przedstawia wzorce projektowe zaintrygował mnie, przedstawia również książkę Wzorce Projektowe którą również chce przeczytać. (za dużo książek do czytania)
  8. XP - Extreme ProgrammingProgramowanie ekstremalne, po przeczytaniu tego artykułu jest zafascynowany, tym tematem, aczkolwiek moja wiedza ogólna może być jeszcze za mała do podjęcia wyzwania. 
  9. Linq - przykłady zastosowania Linq.
  10. Tower School Of English - uczęszczam raz w tygodniu, nie dawno rozpoczołem drugi rok, (polecam).
  11. Busuu.com - uczę się tu angielskiego, dodatkowo. Uznałem, to dobry sposób na uzupełnienie Tower-a.
Na razie tyle, .....
Do tej pory raczej stroniłem od technicznych książek coś tam próbowałem ale jakoś nigdy do końca nie dochodziłem. W tym roku to uległo zmianie, przeczytałem więc:

  1. Zawód Programista - Maciej Aniserowicz - książka zmotywowała mnie do dalszego rozwoju i pokazała w jaki sposób mam to zrobić,
  2. Czysty Kod - Robert C. Martin - lektura obowiązkowa, staram się stosować dobre praktyki nie zawsze wychodzi, wierze że z czasem się nauczę,
  3. Wzorce Projektowe - Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides - jeszcze nie skończyłem, uznałem, na początku poznam praktycznego SOLID-a (na pluralsajcie, dobre szkolenia na ten temat przerobiłem) i czysty kod oraz książkę poniżej skończyć, a potem wzorce.
  4. Pragmatyczny Programista - Andrew Hunt, David Thomas - czytam i czytam im dalej tym mam coraz większe obawy, że tego wszystkiego nie ogarnę,przeczytałem 
  5. TDD - techniki programowania sterowanego testami - autor Dariusz Woźniak strona..
Szkolenia,:
  1. Pluralsight - szkolenia po angielskiemu  (angielskiego się uczę ciągle) -dużo wyniosłem, polecam, można mieć trzy miesiące za darmo, warunek rejestracja konta w microsofcie. 
Meetupy (spotkania programistów i nie tylko), zacząłem uczęszczać (po lekturze Zawód programista). Spotkania można znaleźć na stronie:
  1. MeetUp
  2. Crossweb
Ja szukam na tych dwóch, na kilku spotkaniach już byłem, moim celem na ten rok jest 4Developers w Katowicach.
Zapisany na 4Developers.
06.11.2018 -Byłem na 4Developers godzinę temu wróciłem, słuchałem bardzo ciekawych prelekcji, spotkałem bardzo ciekawych ludzi, zeżarłem pełno ciastek i wypiłem dużo herbaty, może jakąś relację????



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 Po wielu miesiącach przerwy Czteroletnim exodusie do bloga ismartdev, który zdechł w zeszłym roku w listopadzie, na powrót wstąpiłem w ten ...